زمستان 1386 - از همه جا از همه چی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، میراثی سودمند است . [امام علی علیه السلام]
زمستان 1386 - از همه جا از همه چی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • به نام او

    سلام بر همگی و همین طور یه سلام مخصوص به دوستان آسمونی،گفتم بد نیست یه عکسی را بهتون نشون بدم که خیلی جنجال بر انگیز بود (و البته یه کمی هم خنده دار)

     

     

    توضیح:

    کاوشگر روباتیک روح در واپسین روزهای سال 2007 تصاویری را از بیابانهای سرخ سیاره مریخ به زمین فرستاد که شگفتی دانشمندان ناسا را برانگیخت. در این تصاویر به نظر می رسد انسانی روی تپه ای نشسته است. 

    کاوشگر مریخ نورد روح در روزهای پایانی سال گذشته تصاویری را به زمین ارسال کرد که به تازگی در سایتهای مختلف منتشر شده و تعجب محافل علمی و کیهان شناسی را برانگیخته است.

    در این تصاویر که احتمالا حاصل یک بازتابش نوری است به نظر می رسد زنی با لباس سبز رنگ در حالی که دست خود را بلند کرده است، روی تپه ای در دور دست نشسته است.

    ناسا دو کاوشگر دوقلوی "روح" و "فرصت" را در سال 2004 در راستای دستیابی به اهداف ماموریت "مارس اکسپلورر" به مریخ فرستاد. این دو کاوشگر از آن زمان تاکنون در خاک سیاره سرخ به کاوش می پردازند و تصاویر 360 درجه ای را در تائید کاوشهای خود به زمین ارسال می کنند و به همین منظور در روزهای آخر سال گذشته، کاوشگر روح این تصاویر شگفت انگیز را به زمین فرستاد.

    بحثها و اختلاف نظرهای زیادی در خصوص این تصاویر در سایتهای مختلف منتشر شده است که هریک از آنها در تلاشند تا توضیحی منطقی برای تصویر زن سبز رنگی که روی تپه ای نشسته است، پیدا کنند.

    در این راستا دو روزنامه انگلیسی "دیلی میل" و "تایمز" به بررسی این پدیده ، البته از دیدگاه تمسخرآمیز و با این نگاه که سرانجام کاوشگر روح موفق شده است حیات را در مریخ پیدا کند، پرداخته اند.

    دیلی میل در این خصوص نوشته است: "این تصاویر مربوط به زنی است که یک بازوی خود را بالا آورده است."

    روزنامه تایمز هم توضیح داده است: "این عکس بن لادن است که در فاصله 300 میلیون مایلی زمین مخفی شده است!"

    این درحالی است که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، این تصاویر در اثر یک تاثیر ساده بصری است که برپایه سایه روشن استوار شده است. در حقیقت کاوشگر اروپایی مارس اکسپرس که از مدار مریخ به کاوش در این سیاره می پردازد نیز سال گذشته توانسته بود، روی صخره های یکی از کوههای سطح سیاره سرخ، تصویر چهره زنی را پیدا کند.

    تفاسیر سایتهای خبری و روزنامه ها در این خصوص در شرایطی انجام می شود که تاکنون آژانس فضایی آمریکا هیچ اظهار نظری در توضیح این تصاویر ارائه نکرده است.

    به اعتقاد دانشمندان ناسا، کاوشگر روح تغییراتی را روی صخره هایی پیدا کرده است که نشان می دهند هنوز در سیاره سرخ آب وجود دارد. در حقیقت این تصاویر می توانند حاصل انعکاس نور روی آب باشد.

    براساس اطلاعات جمع آوری شده در سالهای اخیر، آب می تواند ترکیبات سنگهای مریخ را تغییر داده باشد.

    اما اکنون با انتشار این تصاویر این سوال در ذهن بسیاری از مردم دنیا شکل می گیرد که "آیا واقعا انسانهای سبز رنگ مریخی وجود دارند؟!"


    نظر شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!



    مجتبی ::: شنبه 86/12/18::: ساعت 5:6 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    باگ یا vul چیست ؟

    به نقطه ضعف ها و حفره های موجود در یک برنامه . سایت یا سیستم عامل یک باگ می گویند . این باگ ها توسط برنامه نویسان و هکرها کشف شده و پس از کشف یک باگ اکسپلویت آن برای حمله نوشته می شود .

    اکسپلویت چیست ؟

    اکسپلویت یکسری کد های حمله هستند که با زبان های برنامه نویسیه سی یا پرل نوشته می شن . با این کد های حمله بعد از کامپایل شدن می شود به باگ ها ( در صورت وجود ) حمله کرد .

     

    کامپایل کردن چیست ؟

    وقتی برای حمله به یک باگ در اینترنت به دنبال اکسپلویت آن می گردید اغلب به یک سورس ( کد ) آن اکسپلویت می رسید . این سورس برای شما قابل استفاده نمی باشد و شما باید برای استفاده آن را کامپایل ( از پسوند c یا pl به exe تغییر دهید ) شرح این کار در پایین همین مقاله آمده .

     

    Shell چیست ؟

    شل به معنای اتصال از طریق داس به هارد یک کامپیوتر یا شرکت یا سیستم میباشد . با استفاده از بعضی از اکسپلویت ها می توان از ای پی مورد نظر شل گرفت.
    *
    شما از طریق دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز می توانید اکسپلویت های خود را کامپایل کنید . توصیه من لینوکسه چون اکثر اکسپلویت ها در اون کامپایل میشن ولی در ویندوز چون بعضی از هدر ها رو شامل نمی شه نمیشه همه اکسپلویت ها رو کامپایل کرد .

    اول ویندوز رو می گم :

    ما دو نوع اکسپلویت داریم یکی اونایی که با زبان پرل نوشته شدن ویکی هم اونایی که با سی نوشته شدن اول پرل :

    به یک برنامه کامپایلر به نام Activeperl احتیاج دارین . که برای دانلود می تونید تو گوگل سرچ کنید .

    برای سی هم که دیگه کاری نداره می تونید خود برنامه Visual Studio رو نصب کنید و از همون طریق کامپایلش کنید . که احتیاجی به توضیح نداره .

    تو لینوکس رو هم نمی گم چون اکثرا لینوکس ندارین اگه کسی آموزش اونو خواست بگه واسش بنویسم .

    خوب حالا که اکسپلویتتون کامپایل شده باید اونو اجرا کنید . و شما نمی تونید اونو با کلیک کردن اجرا کنید چون باز نمیشه برای اینکار باید اکسپلویت کامپایل شده را در دایرکتوری ویندوزتون در پوشه System32 کپی کنید . و بعد به منوی استار رفته و روی گزینه Run کلیک کنید و سپس تایپ کنید :

    cmd

    حالا داس ویندوز باز شده حالا باید اسم اکسپیویتتون رو تایپ کنید بطور مثال :

    lsas.exe

    و اکسپلویت هم نحوه کار رو داخل همون داس ویندوز توضیح می ده که اگه یه کم زبان بلد باشین می فهمید . مثلا همین اکسپلویت بالا. با نوشتن ای پی و یک پورت انتخابی مثل ???? یا ???? .نوع سیستم عامل طرف رو به شما می ده و اگر سیستم طرف ویندوز سری ان تی قدیمی ( مثلا ماله پارسال ) باشه به پورتی که شما دادین حمله می کنه و کاری می کنه که شما می تونید با یه تلنت به اون پورت به شل ( Shell) سیستم قربانیتون برسید . خوب این مقاله جامع و کاملی بود و امیدوارم مشکلتون حل شده باشه . من رو با نظراتتون یاری کنید . در ضمن به دلیل سوء استفاده بعضی ها بگم که تمام حقوق این مطلب به خودم تعلق داره و هیچ گونه تهمت یا کپی برداری بدون اجازه رو نمی پذیرم . در ضمن ممکنه برای بعضی دوستان تازه کار سوال بشه که باگ رو از کجا پیدا کنیم یا اینکه اکسپلویت رو از کجا من در این باره بعدا یه مقاله می نویسم . با تشکر



    مجتبی ::: یکشنبه 86/12/12::: ساعت 3:47 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    یکی بود یکی نبود. یکی از روزهای گرم تیرماه بود. یک دهقان فداکاری بود که ریزاحمد نام داشت و خیلی به شدت احساس فداکارآلودگی می‌کرد و تصمیم گرفته بود پوز پترس فداکار اجنبی را بزند. یکی از همان شب‌های تیرماه که ریزاحمد خسته و کوفته از سر کار به خانه برمی‌گشت و در حال خواندن یک ترانه‌ی محلی گرمساری روی ریل‌ها بود (معلوم نبود بالاخره اون شب بارون می‌اومد یا نمی‌اومد. به من و شما مربوط نیست قصه را بچسبید و درس‌تان را بخوانید) بله اون شب که بارون ‌اومد... یارم لب بوم اومد... نه این مربوط به درس نبود. حواس نمی‌گذارید برای آدم. بله اون شب که بارون می‌اومد ریزاحمد روی ریل قطار داشت می‌رفت که دید کوه ریزش کرده و سنگ‌های بزرگ‌ناکی افتاده‌اند روی ریل به چه درشت‌جاتی.
    ریزاحمد پیش خود فکر کرد: یاپیغمبر! الان قطار می‌آید و همه‌ی مسافرها خاکشیر می‌شوند و آبرویمان پیش بین‌الملل و سرخه صلیب می‌رود. اتفاقاً قطار آن شب قطار اصلاح‌آلات و بارش پر از ماشین اصلاح بود که برای زدن ............. به کار می‌رفت.
    ریزاحمد که دید کوه ریزش کرده به ذن فرو رفت و پس از دقایقی رفتن به عوالم روحانی و مدیتیشن ای‌کیوسانی، فکر بکر و منطقی خوبی به کله‌اش رسید و تصمیم گرفت برای این که قطار به سنگ‌ها نخورد و از خط خارج نشود خودش قبلاً آن را منفجر کند! این که چطور این فکر بکر به مخ احمدک ما رسید به شما مربوط نیست، درس‌تان را بخوانید.


    بله ریزاحمد با این فکر چند دینامیت از جیبش در آورد و آن را به ریل قطار بست. همین که قطار نزدیک شد ریزاحمد دینامیت‌ها را روشن کرد. (البته برای دماغ‌سوخته کردن مستندسازان فضول او به دلیل بارندگی به جای کبریت از فندک المنتی استفاده کرد). بعد از چند ثانیه دینامیت‌ها گرومپی منفجر شدند و قطار با صدای وحشت‌انگیزناکی از ریل خارج شد و سر و کله‌ی مسافران و لوکوموتیوران را هم شکست و پدر صاحب بچه‌ی همه‌شان را درآورد.  لوکوموتیوران زخمی و عصبانی از قطار چپ شده خودش را کشید بیرون و به قصد کشت دنبال ریزاحمد گذاشت. ریزاحمد بی‌گناه و معصوم هم که دید هوا پس است پا گذاشت به فرار و حالا ندو کی بدو. لوکوموتیوران هم پشت سرش با مشت‌های گره کرده و فحش‌های آنچنانی همچنان می‌دوید تا رسیدند به نقطه و محل ریزش کوه. و آنجا بود که لوکوموتیوران خشکش زد.

    لوکوموتیوران که دید کوه ریزش کرده و فهمید ریز احمد چه فداکاری بزرگی کرده اشک در چشم‌هایش جمع شد. ریزاحمد را بغل کرد و های های شروع کرد به گریستن. بقیه مسافران و خبرنگاران بین‌المللی و روسای ایستگاه‌های قطار هم با فهمیدن حادثه به محل آمده دور آنها جمع شدند و صحنه‌ی  ملودرام هندی‌ناک و بالیوودآسایی به وجود آمده بود که اشک از مشک قورباغه در می‌آورد. عکاسان کلیک کلیک عکس می‌گرفتند و بقیه در دستمال‌شان فین می‌کردند و تولید آب دماغ در آن سال از همین جا فراوان شد.
    به زودی عکس ریزاحمد را به عنوان دهقان فداکار در تمام کتاب‌های دبستانی و دانشگاهی و روی جلد مجله تایم زدند و تفاسیر متعددی از روش‌ فداکارانه ریزاحمد و ذکاوت او در دنیا انجام شد. حادثه‌ی آن شب فراموش ناشدنی به عنوان درس عبرت و الگویی برای فرزندان خاک عالم شد.
    هنوز کنار ریل‌ها، قطار از خط خارج شده‌ی زنگ‌زده‌ای وجود دارد که به عنوان یادبود عکس ریزاحمد فداکار را در حالی که نیش‌اش تا بناگوش باز است روی آن زده‌اند و زیر آن نوشته: ما اینیم.
     


    مجتبی ::: یکشنبه 86/10/16::: ساعت 3:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> آمار وبلاگ مجتبی <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :30591

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    زمستان 1386 - از همه جا از همه چی
    مجتبی
    از همه جا از همه چی

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    زمستان 1386 - از همه جا از همه چی

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<